phuket

8 januari 2014 - Pai District, Thailand

Om ook de thaise zee gezien te hebben zijn we naar het zuiden doorgetrokken. Doordat het officieel vakantie is voor ook de thaise bevolking waren bijna alle vluchten volgeboekt en konden we een vlucht richting phuket boeken op 2 januari.

En wat een bijzonder schiereiland is dit zeg... we kwamen de eerste nacht aan in patong beach, een stad vol met drukte, chaos, flikkerlichttjes met katoi's, animeermeisjes, uitbuiterij van toeristen, afpersing door politie en veel lawaai, heel veel lawaai. En wat het af maakte was het bomvolle strand vol toeristen en russen.  Weg rust! Niet direct het plekje waar we voor naar het zuiden waren getrokken...  we zijn op de scooter gaan rondrijden langs leuke plekjes waar we naar toe konden verhuizen, hele mooie maar ook hele dure resorts gezien. Veel volgeboekt of belachelijke prijzen, een goede plek om flink geld uit te geven. Toch een superplek gevonden, resort teeta, lief, klein, privezwembad in onze kamer en ook zwembad voor de deur, en het mooiste, rust en betaalbaar, vlak bij het bananenstrand waar de meeste toeristen niets van af weten.

De eigenaresse blijkt een hele leuke pittige zakenvrouw te zijn waar we het goed mee kunnen vinden. Ze is een paar dagen voor ons aangekomen hier om het resort te verkopen en is vooral bezig met geinteresseerden te laten bezichtigen. Zij heeft het resort 9 jaar geleden gebouwd, is 7 jaar getrouwd met een Australiër en wil meer van het leven genieten en rond reizen. Heerlijk om met haar te kletsen, meer over phuket en het land te leren en over de beweegreden te leren hoe thaise mensen denken. Ook heeft zij ons geholpen met de tickets terug naar bangkok boeken en hebben we met een goede korting als vips meegevaren langs de mooie eilanden lamgs de kust, was echt een kadootje na de eerste chaotische dagen in phuket. Uitgerust zijn we nog een avond naar patong beach teruggegaan en genoten van de drukte en de underground die hier ook is. Is toch anders om er bewust voor te kiezen dan er zo onverwachts in terecht te komen. patong beach is een combinatie van las vegas en het wilde westen, je wordt geblokt op de weg om naar pingpongballen schietende meisjes te komen kijken, te eten, spulletjes te kopen die 3 keer zo duur zijn dan in de andere plekken waar we zijn geweest,  grote barren met paaldansende meisjes of katoi's. Absoluut een avond die de reis door thailand compleet maakt. Terug in een taxibusje, vol met spiekers en gekleurd licht zijn we met keiharde thaise muziek terug gebracht naar onze rustige oase...

phuket is een facinerende plek met vele gezichten, je moet er alleen wel je best voor doen! Vandaag naar bangkok, laatste stop voor de reis terug naar nederland.....