1e dag thailand.. weg confortzone!

2 december 2013 - Pak Kret, Thailand

Deze reis is mijn doel de controle los te laten en go with the flow.. Hahaha... nou, de eerste ervaring heeft mij wel meteen uit mijn confortzone gehaald!

Het adres waar ik met een taxi heen ging was in het thais, gekregen van vrienden in Nerderland. Haar broer zou mij naar een hotel toebrengen, in Bangkok. Ik had geen idee waar ik naartoe zou gaan en ook losgelaten mij hier verder druk om te maken. Dus ik braaf de taxi in, naast een niet engels sprekende chauffeur dus lekker naar buiten kijken en zien waar we terecht kwamen. So far so good.. De broer stapte de taxi in, reed mee naar een hotel in de buurt en regelde voor 3 nachten de kamer. Hij sprak gebrekkig engels en met handen en voeten hebben we dit goed af kunnen tikken. In de kamer vroeg ik waar ik was, of er informatie over het hotel was (wil toch enige controle hebben...) wat er allemaal niet was. Op mijn kleine kaartje van Bangkok vroeg ik waar ik was, no no... you are not here! Okeeee... maar waar dan wel????  Kon hij geen antwoord op geven. Ik heb zijn nummer gekregen mocht er iets zijn, hij is weggegaan en ik ben op onderzoek uitgegaan. Niks werkte, mijn Ipad niet, mijn telefoon niet, in hotel geen mogelijkheid om internationaal te bellen, niemand sprak engels en begrepen mij totaal niet. Hellep!!!

Frustratie begon langzaam op te bouwen.... en nu.... teleurgesteld omdat ik niet in Bangkok was, ik toch de regie in eigen hand had moeten houden.. totaal weg uit mijn vertrouwde regeldrang. Precies wat ik gewenst had en ook meteen kreeg...

Ik ben een paar uur gaan slapen en daarna vol goede moed stap voor stap de informatie bij elkaar gekregen die ik nodig had. Daarna heerlijk even door de omgeving gewandeld, massage genomen en vroeg mijn bed in gegaan.

Een mooie ervaring zo de eerste dag, ik zit tussen de echte locals, geen toerisme en kan niet anders zeggen wat een gastvrijheid en vriendelijkheid er om mij heen aanwezig is! Ik had niet eerder zo contact met het land kunnen maken als deze eerste 2 dagen, ik ben hier 6 weken en heb er zin in!

1. Greetje:
    2 december 2013
    Hoi lieve Patries,

Wat een geweldige mooie start van je reis! :-)
    Goed te lezen dat je al een heerlijke massage hebt gehad. SO good!!
    X
  2. Angela: