ayatthaya

3 december 2013

Vandaag weer verder getrokken, richting ayatthaya om meer jn de thaise geschiedenis te duiken.

Als eerste op zoek naar een nieuwe slaapplek... heel spannend om dit de eerste keer zelf te regelen, maar na mijn eerdere ervaring bij aankomst ben ik zo vol vertrouwen dat ik hier superrelax op afgestapt ben.

Ik had de namen van een paar plekken uit mijn trotter opgezocht en bij de eerste was het meteen raak, mooie plek, fijne tuin, hangmat en dicht bij het gezellige centrum en markt. Er hing een briefje aan de poort met no rooms, waar ik in eerste instantie meteen mijn conclusie in zou trekken.. doorlopen.. maar nu niet, gewoon naar binnen gestapt en net doen of ik het bord gemist had. En ja hoor, gewoon een kamer, met goed bed, leuke veranda voor de deur om een sigaretje te doen en meteen ook informatie van leuke dingen te doen in de buurt.

meteen een boottrip geboekt voor 2 uur later, even niks zelf regelen maar gewoon varend de omgeving in mij opnemen. Aanrader! Langs super mooie plekjes gevaren, 3 stops waar je als een echte toerist 20 minuten de tijd had om foto's te maken maar top, morgen op de fiets rustig langer blijven op de plekken die mij aantrokken. Vanuit het niets liepen we na afloop met een aantal medepassagiers gezamenlijk over de markt en hebben daar een hapje gegeten met elkaar. Heel ontspannen, tijdelijke tafelgenoten en daarna weer allemaal onze eigen weg gegaan. Wat een bijzonder land is dit toch.... love it!

1. Marina:
    3 december 2013
    Hoi Patriesje,
    wat een geweldige foto's en wat een leuk verhaal. Ik zie het in mijn verbeelding allemaal voor me. Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen. Het zal best wel heel mooi zijn om in die omgeving rond te fietsen. Ik dank dat ik maar gezellig een denkbeeldig rondje met je meefiets. Veel plezier!!!
  2. Angela:
    5 december 2013
    Hi lieverd, wat een genietende site heb je! Heerlijk om je te volgen Patrice. Super foto's, ik voel de warmte, de tropen, zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalig. ENJOY ENJOY
  3. Je moes:
    5 december 2013
    Ha Patries, ik ben heel blij dat ik op deze manier je reis met je mee kan maken. De foto's geven ook gelijk zo'n goed beeld van waar je bent blijf genieten en ervaren en vooral ook bloggen!