koningsdag in ayutthaya

6 december 2013 - Ayutthaya, Thailand

Wat een beleving gisteren,  de koning is jarig en tijd voor een lokaal feestje!

Als eerste een stoet van verschillende fanfares met allerlei disciplines erachter, vlagdragend en in stijl. Van het leger tot studenten, scholieren tot volgens mij de upper class vsn thailand. Daarna een gezamelijk boeddistisch gebed waarna het feest kon losbarsten.

(Nu had ik een mooi lang reisverslag geschreven maar ben deze kwijt zonder backup.. grrrr.. hier de verkorte versie opnieuw)

Veel podiums, van de traditionele muziek en dans tot de thaise rockgroepen. Buitenbioscopen, eten, thais boksen, een avond waarin alles in 1 keer werd gepresenteerd.  ik heb film meegekeken, engels ondertiteld en kan de humor wel waarderen, goede komische film. Zonder een woord te hebben uitgewissekd met de mens er n naast mij snapte we allebei waar het over ging en zaten we samen te lachen. Heel bevrijdend dit.

Er gebeurde ook van alles deze avond, brand op het podium, een thais gevecht die buiten de ring in en met de menigte verder ging, en het feest ging gewoon door. Ik heb veel gefilmd en kan dit helaas niet toevoegen nu,  komt na mijn vakantie!

Laters weer,

Lieve groet uit ayutthaya patrice

1. An-Jes Kriyana:
    7 december 2013
    Wat heerlijk om die verbondenheid te ervaren. Dat kan blijkbaar ook zonder dezelfde woordentaal.
    Hoe doe je dat trouwens. Spreken mensen toch ook wel Engels? Ik ervaar hier in Mexico iets vergelijkbaars omdat ik nauwelijks Spaans,spreekt. Maar een glimlach komt meestal terug, dan zijn woorden onnodig. Veel liefs en een glimlach.
  2. Greetje:
    7 december 2013
    hahaha..toch wel bijzonder om te lezen dat internet nog steeds hetzelfde is....jouw GRRR zooooooherkenbaar.
    X
  3. Patrice:
    7 december 2013
    Hallo, leuk dat jullie zo meereizen met mij!
    Ik geniet in volle teugen van al het moois wat langskomt.
    Het praten gaat met handen en veel bewegingen, een soort hints hahaha!
    Het is soms meer waardevol om een kort contactmoment te hebben met de locals als met een gesprek in het engels, heel fijn om dit zo te ervaren,

Veel plezier in mexico

Lieve groet patrice