eerste treinreis

7 december 2013

Vandaag weer verder getrokken na 4 dagen in een geweldig stadje geweest te zijn, veel leuke mensen ontmoet en very good vibes! Aanrader om naar toe te gaan..

Ik heb besloten met de trein te gaan, lekker een stukje naar het noorden en bij het stadje lompuki een guesthouse te zoeken. Openbaar vervoer dus..

Lekker weer, op het station is het lekker levendig, mensen wachten of liggen te slapen op de bankjes bij het perron. Mijn trein vertrekt met een uur, lekker de tijd om even terug te blikken op de afgelopen dagen en mijn blik weer naar voren te zetten voor het volgende avontuur. Ik heb er zin in en voel mij ook echt een reiziger op pad zonder verplichtingen. Mijn vakantieflow wordt elke dag groter!

Trein te laat.. maar 20 minuten, wat de regelaar daar aan iedere toerist komt vertellen.. heel netjes. Ook wordt dit op een bord gezet, geschreven, niks geen continue omroepen, gewoon lekker simpel waardoor er geen chaos van mensen die snel snel nog er tussen door dringen om de trein te halen. Als de trein komt blijkt dat je aan beide kanten kan instappen, open deuren wat een heel vrij gevoel geeft. Ik heb al snel een plekje en kijk deze eerste rit mijn ogen uit. Zodra we gaan rijden komen er allerlei mensen langs om eten, drinken, hangmatten ed te verkopen, wat mensen ook doen. Bij elke halte hangen de mensen uit de ramen en wordt er snel van alles gekocht van de ijsjes, drankjes of warme hapjes die op dienbladen aangeboden worden. Roken gebeurd niet in de wagon zelf, aan het einde is een klein inhammetje waar het wel kan, met een kraantje om water te drinken (niet gedaan hoor....) Bij 1 station breekt er een raampje, no problemo, deze wordt er gewoon helemaal uitgetikt waarna de rit weer verder gaat. Zie dat bij ons toch heel anders... trein meteen buiten gebruik, vertragingen, netwerk loopt vast... geirriteerde mensen... haha.. de makkelijkheid hier bevalt mij enorm.

Uiteindelijk heeft de reis die 1 tot 1,5 uur zou duren mij zo'n 4 uur gekost. Goed om rekening te houden als ik morgen weer verder trek...

Het stadje is klein, leuk en ook precies genoeg om 1 dag in te blijven. Hier wonen apen in een deel van de stad. Ik heb een rondje gelopen en is best wel indrukwekkend. Lijkt wel de apenheul maar dan tussen de gebouwen, spelend met stroomkabel, in stellages achter elkaar als een echte apenkooi. Verder hebben ze een eigen mooie ruine waar dagelijks eten naar toe gebracht word, de apen hebben het goed hier. Maar zoals ik al zei, leuk om even te zien en daarna is het ook wel weer genoeg. Morgen vertrek ik naar Phitsanulok voor 1 of 2 nachten, waarna ik door wil reizen naar sukhoithais voor een paar dagen met wat leuke excursies.

Het gaat lekker hier, rond de 30 graden dus goed uit te houden

Een lieve groet vanuit thailand weer Patrice

1. Greetje:
    7 december 2013
    Je ogen uitkijken in de trein en al dat eten wat op elk station opnieuw weer verkocht wordt. Zó herkenbaar van toen! Je neemt me mee terug in de tijd....
  2. Marina:
    8 december 2013
    Klinkt goed schatje. Wat een avonturen maak je mee zeg. Ik reis in gedachten mee met je. XX
  3. Angela:
    9 december 2013